A gladiátor

"Gyűlölök és szeretek. S hogy mért teszem? Én se tudom, hidd. Bennem történik, s kínja keresztrefeszít."

/Caius Valerius Catullus
/

A GLADIÁTOR
Róma, ma és Kr.u. I. század második fele. London, ma és kétezer éve. Két nő és két férfi. Egy régész, aki feltárja a múltat, egy kutató, aki megfejti az írást. Egy gladiátor, akit eladtak a hite miatt, egy rabszolga, akiből szabad ember lesz, egy nő, aki a hitéért és az életéért harcol. Mindez egy kegyetlen korban, egy férfiak uralta világban, ahol egy nőnek az élethez is csak akkor volt joga, ha azt apja, vagy a férje engedélyezte. Egy nő, aki ebben a korban gladiátor volt, egy nő, aki keresztény volt, egy nő, akinek ölnie kellett, hogy élhessen.
És egy lány, ma, aki felfedi a múltat...

2011. május 21., szombat

23. fejezet & Író Olvasó találkozó ;)

Hálló Hálló!!


Igen, igen...tudom, mea culpa mea maxima culpa... csakis az én hibám, hogy nem volt új rész, de betemetett az őskor:P teljesen behavazódtam a munkában, így hát mire hazaestem, nem volt energiám semmire... ráadásul lelkileg is kissé taccsra tett, hogy pár hónapon belül elveszítettük a másik kutyánkat is, igaz, hogy ő a nagymamámé volt igazán, de annyira gyorsan és váratlanul történt, hogy nagyon megrázott mindannyiónkat .

Szóval ezek voltak a mentségek, de most remélem kárpótollak benneteket. Nem a leghosszabb fejezet lett, nézzétek el, de tudatosan nem lett most hosszú, mert a végén, ha belemegyek a dologba akkor meg sokkal-sokkal hosszab lett volan, bár lehet ez nektek nem lett volna akkora baj...

Ohh és ha netalántán hibát észlelnétek, az csakis azért van, mert a cincáló brigádnak még nem volt érkezése szétszedni a fejezetet, de rajta vagyunk, csak nem akartam, hogy még ezért is várjatok...

Ohh és mielőtt azt arnám: Hess olvasni; lenne itt még valami:

Pixie bébi és Kasha író-olvasó találkozót szerveznek Keszthely városába Júliusban. Esetleg, ha szeretnétek velünk megismerkedni, vagy a többiekkel, akik még olvasnak ezt, azt, gyertek, és csapjunk egy nagy bulit. A kiskorúakkal sem lesz gond, azt hiszem, nem csak én vagyok "felnőtt", így fogjuk mindenki kezét, ha átmegyünk az "úton":P Szóval, és tettel: az alábbi felhívás Pixie bébi blogjáról való, nálam is lehet jelentkezni, vagy Pixienél, vagy Keshánál...

És most.... HESS OLVASNI!! :)

Csóók, mimi:)


Hely: Keszthely
Időpont: 2011. július 16-17. (szombat-vasárnap)

1. Nem kell foglalás, biztos, hogy lesz helyünk. (a néni felírt minket a noteszébe)
2. Sátrat nem tudnak kölcsönözni, szóval azt mindenkinek hoznia kell. Mivel egy sátor 2-3 vagy több személyes is lehet, fontos, hogy tudjuk hányan leszünk, és ki tud hozni stb... 3. A kemping közel van az állomáshoz. (nincs 1km)


http://www.castrum-group.hu/lap.php?lapkod=3 ezen a linken megnézhetitek a kempinget. Én voltam ott, és tényleg olyan szép és rendezett, mint a képeken. :)

4. Árak: Személyi díjat kell mindenkinek fizetnie távozáskor, ami főszenzonban (amikor megyünk) 1300Ft. Mivel többségben diákok leszünk, (kérdezte is a bácsi, mondtam IGEN!) ezért üdülési adótól vagy mitől eltekint, szóval aki esetleg nem diák, az is megússza ezt. Majd páran villantunk diákigazolványt, a felnőttek meg elbújnak mögénk. :P
Egy parcellát kell kibérelni a sátrainknak. A legkisebb 40 négyzetméter 1600Ft (ami megoszlik annyira ahányan leszünk. Ha pl. huszan leszünk akkor fejenként 80Ft).

Kesha drága megnézte a vonatmenetrendet. Aki Budapestről jön az "hozzá tartozik", ha szeretné vegye fel vele a kapcsolatot, ő lesz a koordinátor, aki mindenkit felvesz, és eljuttat Keszthelyre. (kesha420@gmail.com) A diákjegy oda-vissza 3360Ft. 7:11-es indulással k.b. fél11-re itt is lennétek.

Szerintem ez elég kedvező, főszezonban olcsóbban nem tudunk sehol máshol kijönni. A kemping pedig 4 csillagos szóval szerintem ideális.
Közel van a Balaton. (öt perc séta) De a strandon kell belépőt fizetni sajnos.
Felnőtt: 610Ft Diák: 470Ft
http://www.balcsi.net/keszthely-libas-strand.html

Ha bármit kifelejtettem, tényleg bármi kérdés van, a legapróbb, leghülyébbnek tűnőt is szívesen várom az e-mail címemre, feltétlenül válaszolok. (pixiesstories@gmail.com) És mint mondottam volt, nálam is lehet jelentkezni: mimo@mailbox.hu :D


Capri... Nápoly...ma....

Dio egy pillanatra elnémult és csak a zavart lihegést lehetett hallani a túloldalt, nem tudta hova tenni a döbbenetet és egyáltalán. Nem értett semmit. De kezdett hozzászokni már, hogy mostanában minden a feje tetejére álljon. Vett egy mély levegőt, majd kissé megköszörülte a torkát, hogy újra szóhoz juthasson, de előbb bizonytalanul a telefon kijelzőjére pillantott, hogy biztosan a jó számot hívta–e. Ottavio számát hívta, ez biztos volt, ahogy megszemlélte a számokat. De így végképp elbizonytalanodott.

Nian figyelte a lányt maga mellett, akárcsak egy nagyító alá került pillangót szemlélne. Egyre jobban tetszett neki a rövid haja, ahogy kócosan szerteszét állt, ahogy szinte repkedett az arca körül. Leragadt egy pontnál, egy aranyló szeplőnél az orra tövében, így nem vette észre, a lány bizonytalanságát és zavarát.

– Dio, most mi van? – hallatszott a telefonból, mire Dio felriadt a a révedezéséből és újra zavartan a telefon felé fordította a figyelmét. – Ott vagy még?

– Awen? – kérdezte zavartan.

– Ki más lehetne? Micsoda hülye kérdés ez? – kacagott a lány két lihegés között.

– Mit keres nálad Ottavio telefonja? – kérdezte gyanakodva Dio.

– Hogy mi? Kinek a telefonja? Mit keresne, természetesen semmit! – Awen valószínű megállhatott, bármit is csinált közben – gondolta Dio –, mert a lihegés egy pillanatra abbamaradt. – Ó, hogy az a…

– Mi van, mi történt?

– Semmi, csak a csuhás haverod összekeverte a mobiljainkat és ezek szerint az enyém meg nála van – morgott a lány. – Hé, Atyám! – kiáltott valamit, amit Dio nem hallott már.

– Awen! Hallasz? Mit keresel te Nápolyban?

– Awen itt van? – lett hirtelen Nian is éberebb és már nem Dio szeplőjét bámulta, hanem érdeklődve várta a választ.

– Úgy tűnik… – csóválta a fejét Dio és közben azon gondolkodott mennyit mondjon el Niannak.

– És…?

– És nagyon úgy néz ki, hogy Ottavioval elcserélték a telefonjaikat. Nem értek semmit!

– Dio, hallasz? – kiabálta Awen a telefonba. – A pap azt kérdezi miért hívtad?

– Add neki! – vakkantotta Dio. Kezdett elege lenni a játékból. Ő ott ül az örsön alig ruhában, a barátnője, meg ki tudja mit csinál a legjobb barátjával, aki nem mellesleg: pap. Kész cirkusz! – De előbb áruld el, miért lihegsz!

– Ja! Hogy az…

– Igen, az! Awen, ne szórakozz, nincs túl jó kedvem!

– A csuhás… – kezdte kuncogva Awen, mire Dio morrant egyet. – Szóval, a haverod, Ottavio, hajnalban kiugrasztott az ágyból. Engem! Érted ezt? – csacsogott Awen. – Na, úgyhogy kénytelen voltam kimászni a pihe–puha takaró alól, és megmutatni neki, hogy kivel szórakozik. De csak, köztünk legyen mondva, nem százas a pasas. Ráadásul az a gáz, hogy igaza volt. Nem való nekem ez a reggeli kocogás, de nem tudhatja meg, hogy majd belehaltam a hajnali kelésbe… – mondta lemondóan Awen.

– Mi? Hogy te futsz? Jézus! – nevetett fel Dio.

– Most képzeld el! Én magam sem igazán hiszem el. Amúgy frankó a tengerpart meg minden, de nem bírom én az ilyesmit! Csak el ne mondd neki, oké?

– De mégis mi a fenéért futkározol te Nápolyban Ottavióval a tengerparton?! Hát mindenki megőrült?! – kérdezte Dio.

– Mi az? Mit mond Awen? – Nian nem nagyon hallott sokat a beszélgetésből, csak azt, hogy a húga az egy szem kishúga Ottavioval van a tengerparton.

– Semmit, maradj már egy kicsit! – intette le Dio Niant. – Mindjárt elmondom, de én sem nagyon értem, mi folyik itt. Fut.

– Mi?

– Azt mondja, fut. A tengerparton. Fogalmam sincs, miről beszél! – mondta Dio.

– Awen fut? Istenem, hát egy éjszaka alatt kifordult a világ a négy sarkából? – kuncogott Nian. – De megnézném, ahogy a húgi kiköpi a tüdejét! – kuncogott sötéten.

– Fejezd be! – bokszolt bele Dio Nian vállába. – Awen, Ottavio ott van?

– Aha, itt… kocog! – magyarázta Awen, mintha épp valami tudományos értekezést mondana épp. – Engem meg elrángatott, mondván, idézem: Nem úgy nézek ki, mint aki két lépést képes futni. Ja, és szerinte: ép testben ép lélek. Meg magyarázott valamit arról, is, hogy nem ártana az izomzatomnak a futás. Érted ezt? Nekem! Az én izmaimnak! Ez felháborító, vért kívánt! De basszus, nem gondoltam volna, hogy ennyire macerás ez a futás dolog – mondta lehangolón Awen, és csak mondta és mondta. Dio szóhoz sem jutott. El sem tudta képzelni, hogy mi történhetett Ottavio és Awen között, hogy Awen futásra adja a fejét.

– Awen, állj már meg egy percre! – szólt közbe Dio, mikor a lány két levegővétel között volt. – Add légyszi Ottaviot! Majd utána elmeséled, mit keresel te itt…

– Ja, hogy Nápolyban? Unatkoztam, és különben is az a lökött bátyám is itt van, nem? Hát akkor, gondoltam, miért ne kirándulnék? Ráadásul nem akartalak egyedül hagyni vele, mert tudjuk mi szokott olyankor történni…

– Ja, tudjuk… – morogta Dio egy pillanatnyi szünet után.

– Úgy tudtam! Titeket nem lehet kettesben hagyni. Elkéstem, mi? – kuncogott Awen.

– Így is mondhatjuk – mondta Dio fancsalin.

– És, mesélj, milyen volt?

– Awen! – kiáltott Dio, és érezte, ahogy elpirul. – Add Ottaviot, most!

– Oké… csak kérdeztem. Úgy besavanyodtál, hogy már kérdezni sem lehet semmit! – morcoskodott Awen. – Hé, Atya! Dio téged keres!

Dio nem mert Nianra nézni, most áldotta a jó szerencsét, és a technikát, hogy a rendőrségen még amolyan régimódi nem kihangosítható telefon. Megkönnyebbült mikor Ottavio hangját meghallotta, szinte megmentőjének érezte. Gyorsan felvázolta a helyzetet és amikor Ottavio értetlenül kérdezősködni kezdett, hogy mégis mit kerestek ők éjjel a tengerparton és hogyan lehetséges, hogy elveszítették a ruhájukat, bölcsen hallgatott.

Nagyot szusszantott, amikor végre letehette a telefont.

– Ottavio elintéz mindent, már jönnek is a következő komppal – mondta Niannak.

– Jönnek? Awen is jön? Egyáltalán mit keres ő itt? – értetlenkedett Nian. Az igazság az volt, hogy cseppet sem érdekelte, hogy jön–e a csuhás vagy sem, sőt az sem, hogy Awen minek jön. Ő csak fel szerette volna dolgozni az elmúlt órákat, meg akarta beszélni a lánnyal a történteket. Szüksége lett volna a beszélgetésre, de ahogy a lányt ismerte, volt egy sejtése, hogy mi lesz a kimenetele a próbának.

– Úgy tűnik ő is jön – vonta meg a vállát Dio. – Azért jött, hogy megállítson minket – közölte még két torokköszörülés között és nem nézett Nianra.

– Aha – jött a frappáns válasz. – De ugye tudod, hogy meg kéne beszélnünk, ami történt.

– Miért? Mi történt? – nézett ártatlanul érzelemmentesen a lány Nianra, de nem mert a szemébe nézni. Attól félt elveszik, ha bele pillant a féri füst szürkén gomolygó tekintetébe. Mindig is csodálkozott, hogyan lehetséges egy férfi szemeiből kiolvasni minden érzelmet és gondolatot, de Nian vagy nem akarta, vagy nem tudta elrejteni előle legbelsőbb érzéseit. Többek között ezt is szerette benne. Csak egyetlen egyszer nem látott semmit, akkor amikor úgy döntött, hogy elhagyja Londont és vele együtt Niant is. Akkor, azon az estén úgy tűnt, mintha egy jégszoborhoz beszélt volna. Olyan hideg volt, annyira elérhetetlenné vált, hogy egy pillanatra megrémült, hogy aztán újult erővel törjön rá a menekülhetnék. Fájt újra arra az estére gondolnia. Így utólag visszagondolva annyira banális volt az egész. Nian bántotta akkor őt, és ő bántotta Niant.

– Dio… – Nian hangja vészjóslóan hideggé vált, hogy Dio megborzongott. Sóhajtott egy nagyot, majd Nianra nézett.

– Nian, te szabad akartál lenni, és én elengedtelek, akkor most miért kéred rajtam számon, hogy mi történt, vagy mi nem? – mondta szomorúan a lány. – Hát nem erre vágytál? Kötöttségektől mentességre, arra, hogy csak jól érezzük magunkat? Nem értelek!

– Akkor is félreértettél és most is – túrt a hajába Nian idegesen. Nem hitte az éjszaka után, hogy ez megtörténhet, hogy ugyanott lesznek, ahol voltak.

– Szerintem meg nem. Már milliószor megbeszéltük, körbejártuk, lerágtuk és nem jutottunk sehova.

– Csak mert te nem akarsz sehova jutni! – csattant Nian. Kezdett ideges lenni, legszívesebben a falba verte volna a fejét. – Csökönyös vagy, és csak azt hallod meg, amit te magad meg akarsz hallani. Mondhat neked bárki bármit, nem számít, ugye? Az Úristen sem győzhetne meg az igazáról, ha te nem úgy gondolnád! Akkor legyen! Szóval csak úgy érezzük magunkat jól? Így mondtad? – kérdezte vadul villogó szemekkel. Ajkán egy kis gunyoros mosollyal, gonoszul lépett szorosan a lány elé.

Dio tudta, hogy veszélyes vizekre evezett, de nem tudott kibújni a bőréből, nem tudott visszavonulót fújni. Ez volt az erőssége és a veszte is egyben. Harcolt, mindig harcolt, önmagáért, és önmaga ellen egyszerre. És nem tudott leállni.

– Én csak próbáltam neked megkönnyíteni. És igen, így gondolom! – vetette fel az állát dacosan és állta Nian tekintetét.

– Rendben! Te akartad, ugye? – Meg sem várta Nian a lány válaszát úgy csapott le rá, akár egy kobra a gyanútlan áldozatára. Csakhogy ebben az esteben Dio nem volt sem gyanútlan, sem áldozat. Mindketten akarták, de egyikőjük sem vallotta volna be még magának sem. Tépték, szaggatták egymást, leástak a másik lelkéig majd vissza, szinte kiszívták egymásból az utolsó cseppet is, mégis oly sokat adtak magukból, hogy végül lihegve álltak egymással szemben, közel – szinte a másikba olvadva.

– Ezzel nem oldottál meg semmit, ugye tudod? – kérdezte Dio csendesen, mire csak egy mordulás volt a válasz és újabb csók.

Awen nézte, nézte Ottaviot, ahogy készülődik, és önmagát is megletpe, ahogy gyönyörködik benne. Tudta, hogy helytelen, de nem tudott ellenállni a csábításnak, és Awen nem olyan fajta lány volt, aki ellen szeretett állni. Ráadásul élvezetét is lelte, a pap zavarában, főleg úgy, hogy ő maga is érintett volt a zavar ügyben. Még soha nem történt vele ilyen, és ez vért kívánt, ráadásul Awn úgy gondolta Ottavio vérét akarja megtorlásul, hogy nem érti saját magát. Azt gondolta ez csakis a pap hibája, így hét úgy igazságos, hogy szenvedjen kicsit ő is.

– Atya! – szólt tűnődve Awen és élvezte a látványt, ahogy Ottavio összerezzen a hangjára. Legszívesebben megnyalta volna a száját, mint egy jóllakott macska, de csak csillogó szemekkel figyelte Ottaviot. Micsoda pazarlás! – sóhajtott magában.

– Mondtam már, szólíts Ottavionak – dörmögte a férfi.

Érezte, hogy nem tudja kezelni a helyzetet, de valahol egy mazochista énje élvezte is. Valami mozgolódott benne, valami ébredezett, de még nem jött rá mi is lehet. Talán annyira szembetűnő volt, hogy nem vette észre, vagy csak nem akarta észrevenni. De a lányt nagyon is meglátta. Itta minden mozdulatát, hallani akarta évődő, kissé gunyoros hangját, és igen, a nevetését. És nem vette észre, hogy szépen belesétált a csapdába, amit a természet csúful kivetett eléjük.

– Mehetünk, egy pillanat, csak elteszem szem elől Dio fordítását – intett Awennek. Látta, ahogy a lány macskaszemei egy pillanatra összeszűkülnek, majd mohó kíváncsiság születik meg bennük. Fel sem fogta de máris szerette ezt a tekintetet.

– Mi az? Megnézhetem? – lebbent oda Awen. Hosszú haját kibontva hordta, vagy csak feltornyozta a feje búbjára, ahogy épp jónak látta, de most össze kellett fognia, ha nem akarta lesodorni az iratokat az íróasztalról.

Nem nagyon érdekelte Dio kutatása, csak annyira, mennyire muszáj volt, de valahogy most ez más volt. Egyetlen pillanat alatt átcikázott rajta a bizonyosság, hogy Ottavio valami fontos dolgot tart a kezében. Talán a férfi hangja, talán a tekintete tette bizonyossá, hogy ez igenis érdemes a figyelmére.

– Nem hiszem, hogy érdekelne, csak egy kutatási anyag – próbált Ottavio terelni és ő maga sem tudta miért.

– Azt csak bízd rám Atya, hogy mi érdekel és mi nem – fintorgott Awen és furcsa mód ettől olyan égető rossz kislányos arca lett, hogy Ottavio azon kapta magát, hogy csak bámulja. – Na, hadd nézzem!


Pompeii akkor…


Azt hittem végre békére leltem, azt hittem, már minden rendben, de meg kellett tanulnom, már akkor, hogy soha semmi nem biztos, csakis a pillanat. De akkor abban a pillanatban nem volt más csakis a rettegés. Életemben nem féltem még ennyire. Tudtam, hogy itt a vég és elhatároztam, hogy nem harcolok. Felemelt fővel adom át magam a halálnak.

Ott álltam összekötött kezekkel a társaimmal és vártuk, hogy értünk jöjjön a megváltó. Sírni akartam, de nem ment, imádkozni akartam, de hirtelen nem találtam a szavakat. Nem volt bennem más akarat, csak egy vékonyka gyermeki hang suttogta: ÉLJ!

Mintha nem is velem történne – futott át az agyamon hirtelen. Kikötött kezemmel nem tudtam eltakarni mezítelen testemet, de hiába is próbáltam volna. Behunytam a szemem és újra és újra átéltem azt az utolsó napot, amikor még boldog voltam, amikor még szabad voltam, amikor még azt hittem, az életem az enyém, de nem így volt, immár nem.

Rabszolga lettem…és a halálra vártam épp…

4 megjegyzés:

Pixie írta...

Mimi!!
Nagyon hiányoztál ám. :)
De sajnos a fránya munka... :( (mondjuk még az a jó ha van)
Volt Nian baby. Kevés volt!! :'(
Jujj de imádom pedig, csak hát mi volt ez itt kérem szépen?? Dionak szétrúgom a popóját!! Normális ez a nőszemély?? Hogy volt képes ezt mondani a babymnek? Hát ha neki csak szórakozni kell (ami tök egyértelmű, hogy nem, de hát legyünk makacsok, miért ne) szval akkor passzolja nekem Niant, én nálam jó kezekben lesz. :P
És az Ottavio Awen páros. Jujj a csajszi lesz az új kedvencem. Te jó ég, mik lesznek még itt!
És akkor visszatértünk Dianához, de még milyen részbe olvasott bele a csaj!! Folytatást!!!
Puszi
Pixie

Dirgesinger írta...

Igenigen, folytatást gyorsan! Már azt hittem nem bírom kivárni az új részt:)

Syro írta...

Szia!

Ez olyan édes fejezet volt, Ottavio elrángatta Awent futni :) Ami azt illeti ő engem is el tudna rángatni futni, pedig rólam tudni kell, hogy futni utálok a legjobban.
És igen! egyet kell értenem Awennel, már ami Ottaviot illeti, PAZARLÁS!!! Egy ilyen ember mint pap, ááááá.
Amúgy a fejezet tetszett, Dio kicsit durván foglamazott, de ahogy elnézem Nain kezd ráérezni, hogy tud elérni dolgokat Dionál. Remélem most végre rájön, hogy soha nem engedheti el a lányt, mert őt neki szánta az ég, még ha most nem is így gondolják.
Amúgy eszembe jutott egy elmélet, aztán majd meglátjuk, hogy mennyire lőttem mellé. Mikor megcsináltad a videót, és végignéztem átvillnat valami az agyamon, a történettel kapcsolatban, hogy Dio miért is találta meg azt a papíruszt, és miért hozta újra össze a sors Niannal. Az elméletem a következő: Dio valójában Diana, míg Nian Eywind reinkarnációja. Mível még nem tudom, hogy miként fog alakulni az ő sorsuk, hogy lesz-e közös életük, így csak találgatok. Mivel én úgy gondolom, hogy nemegészen úgy alakult az életük, ahogy szerették volna, így kaptak egy másodikesélyt, hogy beteljesítsék a sorsukat. És szerintem Ottavio meg Verus reinkarnációja. ÉS hogy miért pont ők találták meg a tekercseket? Hát ki más érthetné, meg a Diana múltját mint ő saját maga, de talán egy új világban másképp alakul az élete, több lehetőség, sajnos több hibát is rejt, de talán tanul a múltból, és rájön, hogy ami a legfontosabb az életben, az mindevégig ott volt a szeme elött, csak ki kellnyújtania a kezét és az övé lesz. Ha ezt felismeri, és elfogatja akkor lesz értelme a tekercseknek. És ha publikálják a kutatási eredményeket, akkor azt a megfelelő módon teheteik, hisz megértik azokat az embereket akik akkor éltek, mert belőlük egy darabka az. Remélem nem túl kusza egy elémlet. vAlahogy ez olyan kis alattomos módon befészkelte magát a fejembe, és úgy éreztem, ezt meg kell osztnom veled is.
Ami meg a zt a kis morzsányi része illeti a múltból, amibe Awen beleolvasott, hát... Szerintem az nem sokkal azután történik majd, hogy megérkeztek arra ahelyre, ahol azt hitték biztonságra leletek.
Remélem a kövi rész már amúlt világa lesz :) Már nagyon várom :)

Puszi
Syro

Névtelen írta...

Drága mimi!
Tele van érzelemmel, félreértéssel, humorral, pimaszsággal. Pont megfelelően adagolva.
Nem tudom, mennyire kavartad fel a vizet ezzel az Ottvaio-Awen dologgal, mindenesetre nekem bőven belefér ez a kis évődés, a határok feszegetése. Érdekes Ottaviot ilyen helyzetben látni, mert bármi is hangzik el, azért az ember agyában ott motoszkál a dolog, hogy mégiscsak pap. De tudod, engem ez se zavar :D
Még több ilyen fejezetet!
Puszi
Nikita